Politica de retur

Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Clientul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, respectiv returneaza produsul, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.

Termenul mai sus mentionat incepe din momentul in care:

  • dumneavoastra ( sau o terta persoana desemnata de dvs)  ati intrat in posesia fizica a produsului comandat;
  • dumneavoastra ( sau o terta persoana desemnata de dvs)  ati intrat în posesia fizică a ultimului produs – în cazul în care Cumparatorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat
  • dumneavoastra ( sau o terta persoana desemnata de dvs)  ati intrat în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe componente. 


Conditii generale pentru returul produselor vandute si expediate de Firelogistics:

  • Va trebui sa returnati produsele in starea intiala in care v-au fost livrate insotite de toate accesoriile;
  • Dacă ati cumpărat mai multe produse de același fel și vreti să le returnati pe toate, asigură-te că doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.
  • Nu se acceptă retur pentru produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire excesivă, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice / electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii.
  • Nu se accepta pentru returnare produsele care au fost realizate special conform specificatiilor dvs sau care au fost fabricate ori achizitionate de la furnizor special la cererea dvs.
  • Nu se supun prevederilor prezentei politici de retur produsele achizitionate din showroom -ul nostru sau al partenerilor pentru care ati avut posibilitatea de a observa caracterisiticile de functionare in mod detaliat, sa testati modul de functionare;
  • In cazul in cazul in care produsul comandat va fost livrat impreuna cu alte produse cadou, va trebui sa returnati inclusiv acele produse cadou. In caz contrar returul dvs poate fi refuzat sau vom diminua din valoarea rambursata valoarea produselor cadou.
  • Produselor  cadou livrate catre dvs impreuna cu produsul comandat li se aplica toate prevederile politicii de retur la fel ca si pentru produsul in sine.
  • Pentru a va exercita dreptul de retur va trebui sa completati formularul special dedicat din interiorul site-ului Hombee sau ne puteti contacta telefonic la numarul de telefon afisat pe site. In acest caz, un cosultant din cardul firmei noastre va inregistra solicitarea de retur cu acordul dvs,  in numele dvs. 
  • Vom rambursa toate sumele pe care le-am primit de la dumneavoastra inclusiv cele privind costul intial de livrare cu exceptia costurilor suplimentare de livrare care au rezultat din alegerea de catre dvs , la momentul incheierii contractului a unei metode de livrare, alta decat cea standard oferita de catre firma noastra la momentul respectiv.
  • (ex. Hombee Romania avea setata livrare gratuita prin FanCourier, iar dvs ati optat expres pentru alt curier, sau alta modalitate de livrare care la momentul livrarii a generat costuri suplimentare)
  • Rambursarea se va face in maxim 14 zile calendaristice prevazute de legislatia in vigoare. Vom efectua rambursarea sumelor doar prin transfer bancar in contul indicat de dvs in scris in momentul solicitarii returului sau in acelasi cont din care a fost efectuata plata produsului in cazul in care aceasta s-a efectuat prin transfer bancar ( ordin de plata, plata cu cardul )
  • Costul de transport cu returnarea produselor cade in sarcina cumparatorului. In acest sens din suma totala rambursata se va deduce valoarea acestui costului cu transportul produsului la Centrul de Retur.

 

Poti inregistra un retur folosind oricare din urmatoarele modalitati:

  • Prin formularul dedicat de pe site-ul hombee.ro
  • Telefonic la numarul de contact de pe site-ul hombee.ro caz in care un consilier HOMBEE va inregistra pentru tine o cerere de retur

 

Ce informatii trebuie sa contina o cerere de retur ?

  • Numele beneficiarului comenzii ( Persoana fizica sau companie, dupa caz )
  • Numarul de telefon si adresa de email la care puteti fi contactat
  • Numarul facturii cu care ati achizitionat produsul / sau numarul comenzii dvs
  • Contul bancar in care doriti sa se faca rambursarea sumelor plus numele beneficiarului contului.
  • Adresa de ridicare a returului - locul fizic unde se afla produsul pe care doriti sa-l returnati.

 

In cat timp raspunde Hombee.ro solicitarii de retur si care sunt pasii de parcurs?

  • Vom raspunde solicitarii dvs . de retur in 72 ore lucratoare din momentul inregistrarii returului . Astfel , vom identifica comanda dvs iar ulterior vom parcurge urmatorii pasi :
  • Vom stabili ca solicitarea dvs se incadreaza in termenul de retur iar produsul pe care doriti sa-l returnati se incadreaza in categoria de produse care pot fi returnate
  • Va vom expedia prin email documentele : Politica de retur si Procedura de retur – Ghidul cumparatorului. 

 

In cazul in care produsul dvs intruneste conditiile de a fi acceptat la retur va vom solicita sa ne comunicati in scris daca doriti sa optati pentru un  tip de retur Standard sau un tip de retur Non standard;

Definim ca si Retur Standard acel tip de retur care respecta integral urmatorii trei parametrii:

  • Numarul de colete predate este exact acelasi ca si in cazul livrarii initiale de catre Furnizor;
  • Fiecare produs va fi predat in cutia lui originala ambalat in conformitate cu politica de Pregatire a produselor pentru retur;
  • Returul este transportat la Centrul de retur prin modalitatea pusa la dispozitie de catre Furnizor.
  • In cazul in care cel putin una din conditiile de mai sus nu este indeplinitia se considera ca returul este Non Standard.
  • In cazul in care optati pentru predarea unui Retur Standard iar la destinatie in urma procesului verbal intocmit rezulta ca returul se incadreaza in definitia de Retur Standard, intreaga raspundere privind eventuale deterioari ale produsului pe perioada transportului de la sediul ( locuinta dvs ) la Centrul de retur revine Furnizorului
  • In cazul in care optati pentru predarea unui retur Non Standard, intreaga raspundere privind deteriorarile produsului pe timpul transportului si pana acesta este receptionat la centrul de retur va revin in totalitate. 
  • Totodata in cazul in care optati pentru predeare unui tip de retur standard, lucru ce presupune ca Hombee sa trimita un curier care sa ridice prodsusul de la sediul ( locuinta ) dvs va vom solicita sa ne comunicati data incepand cu  care doriti ca produsul sa fie  colectat .
  • Ridicam produsul de la dvs prin firma de curierat Sameday sau Fan Courier incepand cu data indicata de dvs. Vom face tot posibilul ca ridicarea coletului/coletelor sa se faca fix in prima zi indicata de dvs , dar fara a garanta acest lucru. Tineti cont de faptul ca pot exista perioade mai aglomerate in care curierii nu vor putea ridica produsul in primele 24 ore de la data indicata de dvs.
  • In situatia in care nu veti preda curierului produsul care face obiectul returului  incepand cu data indicata ( de exemplu: curierul nu va gaseste la adresa sau nu va poate contacta telefonic, produsul nu este pregatit de retur dar fara a ne limita la aceste motive ), vom anula cererea dvs de retur iar dumneavoastra veti avea dreptul sa deschideti o cere noua oricand in intervalul de 14 zile de la data la care ati intrat in posesia produsului;
  • Receptionam produsul la Centrul de retur si verificam daca acesta a ajuns in stare  intacta si contine toate componentele livrate initial.
  • In cazul in care produsul a ajuns intact si complet, aprobam rambursarea sumelor platite pe de dvs pentru produs, inclusiv costurile initiale de livrare daca acestea au existat,  din care deducem costurile cu transportul produsului de la sediul ( locuinta ) dvs la Centrul de retur. Rambursarea efectiva a sumelor se va face intr-un interval de maxim 14 zile calendaristice ( 10 zile lucratoare ) din momentul receptiei produsului la Centrul de retur.
  • In cazul in care procesarea returului necesita plata unor sume suplimentare din partea Cumparatorului , altele decat cele legate de costul transportului cu produsul de la sediul / locuinta dvs la Centrul de retur, cum ar fi sume datorate faptului ca produsul a suferit daune la transport datorate ambalarii necorespunzatoare ( de exemplu in cazul retururilor care vor fi catalogate la receptie ca fiind Non Standard), produsul a sosit incomplet si nu mai sunteti in masura sa ne trimiteti partile componente lipsa, produsul prezinta urme de uzura sau deterioari ca urmare a folosirii excesive a acestuia , produsul ne-a fost returnat fara ambalajul original, vom calcula aceste costuri si vom solicita acceptul dvs in scris de a deduce din suma rambursata cheltuielile ocazionate cu aducerea produsului in starea initiala.
  • In acest sens va vom notifica in scris in 3 zile lucratoare de la sosirea produsului la Centrul de Retur despre sumele suplimentarea ce urmeaza a fi deduse din suma rambursata si vom detalia motivele care au stat la baza acestei decizii;
  • Aveti la dispozitie 2 zile lucratoare sa ne confirmati acceptul dvs privind deducerea suplimentara din suma rambursata.
  • In cazul in care acceptati calculatia aferenta sumelor necesare aducerii produsului in starea initiala, vom deduce din suma platita de dvs pe produsul achizitionat, valoarea acestor sume, precum si cele legate de transportul produsului la Centrul de retur si va vom rambursa diferenta rezultata, intr-un interval de maxim 10 zile lucratoare/14 zile calendaristice de la receptionarea produsului la Centrul de Retur.
  • In cazul in care nu acceptati diminuarea sumei rambursate sau nu primim nici un raspuns de la dvs in intervalul de 3 zile lucratoare de la notificarea trimisa cu privire la intentia de diminuare a sumelor rambursate ,  vom fi nevoiti sa refuzam procesarea returului. In acest caz aveti posibilitatea sa reintrati in posesia produsului imediat ce ati platit taxele de transport aferente deplasarii produsului de la sediul dvs la Centrul de retur plus eventualele taxe de depozitare si evaluare  a starii produsului asa cum au fost ele descrise in paragrafele anterioare.
  • Costurile de transport generate de intentia de reintrare in posesia produsului refuzat la retur revin in toatalitate cumparatorului. In acest sens inainte ca produsul refuzat la retur sa va fie expediat va trebui sa achitati costurile mai sus mentionate.
  • Raspunderea privind deteriorarile suplimentare ale produsului pe perioada transportului de la Centrul de retur la sediul (locuinta dvs ) pentru un produs refuzat la retur, va revin in totalitate indiferent de modalitatea aleasa prin care doriti sa intrati din nou in posesia produsului  ( expediat de firma noastra printr-un curier agreat sau ridicat de un transportator trimis de catre dvs. )
  • Tineti cont de faptul ca pentru produsele trimise la Centrul de retur fara ambalaj original, sau chiar cu ambalaj original dar ambalate neconform, reintrarea in posesia produsului se va face folosindu-se  acelasi ambalaj cu care ne-ati trimis produsul la Centrul de retur, sau in masura in care este posibil, intr-un ambalaj nou pe care vi-l putem pune la dispozitie contra cost impreuna cu servicii de ambalare.
  • In oricare din cele doua situatii, fie ca optati pentru reintrarea in posesia produsului in ambalajul cu care ne-a fost trimis la Centrul de retur, fie ca optati pentru servicii de furnizare a unui ambalaj nou, intreaga raspundere pentru deteriorari suplimentare ale produsului de la Centrul de retur la sediul dvs va revine in totalitate. 
  • Hombee.ro nu isi asuma nici o raspundere pentru daunele suferite de produse pe perioada transportului de la Centrul de retur la sediul / lcouinta dvs, pentru produsele refuzate la retur.
  • In cazul in care produsul refuzat la retur din cauze imputabile cumparatorului , este compus din doua sau mai multe colete, Hombee nu isi va asuma raspunderea pentru eventuale deterioari suplimentare la transportul de la Centrul de retur inapoi la cumparator pentru nici unul dintre coletele componente ale produsului indiferent daca acestea au sosit in Centrul de retur cu avarii sau nu, si indiferent de modalitatea prin care clientul a optat sa reintre in posesia produsului. 
  • In situatia in care dupa depasirea a 30 zile calendaristice nu avem inca un raspuns din partea dvs sau sumele generate de imposibilitatea de procesare a returului nu au fost achitate, vom putea casa produsul fara acordul dvs, si fara a mai fi necesara nici o rambursare.
  • Deasemenea in situatia in care exista debite acumulate de catre dvs, vom putea valorifica produsul sub orice forma fara acordul dvs, in vederea recuperarii tuturor cheltuielilor efectuate de catre Hombee cu transportul produsului la Centrul de retur, cu evaluarea acestuia , precum si cu depozitarea produsului.

 

Cum trebuie sa expediez produsele pe care doresc sa le returnez?

  • Produsele trebuie expediate la Centrul de retur preferabil prin metoda de Retur Standard. Acest lucru care implica ridicarea produsului in ambalajul original, impacheta in acelasi numar de colete ca si in cazul livrarii initiale, impreuna cu toate elementele de protectie cu care v-a fost livrat produsul de la sediul/locuinta dvs de catre un curier trimis de Furnizor.
  • Piesele componente ale produsului trebuie asezate in cutie exact in pozitia si in ordinea in care au fost asezate atunci cand produsul a fost nou- sigilat.
  • In cazul in care nu mai puteti indeplini operatiunea de asezare a pieselor in colet , va rugam solicitati suport si indrumare la numarul de telefon afisat pe site.
  • In cazul in care nu mai aveti ambalajul original si accesoriile de protectie, vom accepta returul dvs, dar sunteti raspunzatori pentru eventuale deteriorari ale acestuia pe perioada transportului de la dvs la Centrul de retur.
  • In situatii limitate avem posibilitatea sa va punem la dispozitie contra -cost ambalaje in care sa puteti sa returnati produsele in siguranta. In acest sens va rugam sa ne contactati la numarul de telefon afisat pe site pentru a verifica disponibilitatea ambalajelor precum si costurile aferente.

 

Pregatirea produselor pentru retur – partea de mobilier

  • Demontati toate componentelor produsului, in cazul in care a fost deja montat, in subansamble si piese, exact asa cum au sosit in pachetul initial;
  • Scoateti feroneria de pe piesele de mobilier in asa fel incat acestea sa nu zgarie placile produsului;
  • Introduceti feroneria ( in special pe cea metalica) in saculetii de protectie in care au venit si pozitionati-o  intr-o zona a cutiei care sa nu-i perminta sa deterioreze produsul la eventualele socuri mecanice pe perioada transportului;
  • Asezati toate subansamblele si piesele in pozitia corespunzatoare in cutie si protejati-le cu elementele de protectie cu care v-au fost livrate pentru a nu fi deteriorate la transport.
  • Aranjati piesele in cutie si fixati-le cu elemente de protectie in asa fel incat pe perioada transportului sa nu se deterioreze unele pe altele prin miscare si lovire;
  • Sigilati cutia numai dupa ce continutul a fost ancorat si fixat in asa fel incat intre oricare doua sau mai multe componentele ale produsului sa nu existe contact direct, fara elemente de ambalare si de separatie intre ele. In caz contrar in timpul miscarii normale la transport si in timpul manipularii normale se pot produce zgarieturi, loviri, ciupituri etc.
  • Asezati produsului pe un palet de protectie cu aceleasi caracterisitici si dimensiuni precum cel cu care a fost livrat initial ( valabil pentru cazurile in care produsul initial a fost livrat paletizat)
  • Ancorati  produsul/ produsele pe paletul respectiv la fel ca in cazul expedierii initiale a comenzii;

 

Pregatirea produselor pentru retur – partea de focar electric

  • Produsul va fi returnat in cutia originala, cu toate elementele de protectie.
  • Ambalati elementele din sticla exact in modul in care v-au fost livrate si asezati-le in cutie, exact in pozitia in care erau la momentul despachetarii,
  • In cazul in care produsul contine sticla frontala, pregatiti si ambalati sticla pentru retur exact asa cum v-a fost livrata intial. Demontati sticla de pe produs daca aceasta v-a fost livrata demontata si asezati-o exact in zona destinata acesteia in interiorul cutiei.
  • Ancorati bustenii produsului cu elementele de fixare din polistiren cu care au venit insotiti. Tineti cont , ca neancorarea acestora la transport va conduce la avarierea acestora prin desprinderea unor bucati din bustean sau chiar a ansamblului de busteni lucru care poate cauza inclusiv avarierea altor parti componente ale produsului.
  • In cazul produselor care contin cristale sau pietre decorative este necesar a se colecta toate aceste elemente decorative in saculetii speciali in care au fost ambalate initial, fiind necesara pozitionarea lor in zona speciala dedicata din cutie, bine ancorati fara posibilitatea de deplasare in timpul transportului in asa fel incat sa nu avarieze produsul.
  • Atentie: In cazul in care veti lasa cristalele sau pietrele decorative in interiorul semineului acestea se vor deplasa si vor deteriora pe timpul transportului urmatoarele componente ale semineului – folia sau sticla interioara pe care se produce efectul de flacara / carcasa metalica a semineului / sticla de protectie din fata semineului, bustenii semineului, fara insa a ne limita doar la situatiile enumerate mai sus.
  • Plasati telecomanda semineului intr-o folie si asezati-o in zona speciala dedicata manualului tehnic, telecomenzii si accesoriilor;
  • Strangeti cablul semineului exact in modul in care v-a fost livrat, plasati stecherul de alimentare la priza intr-o zona a cutiei care sa nu permita perforarea ambalajului , deterioarea sticlei,a bustenilor, foliei sau sticlei interioare, zgarierea produsului ori deterioarea stecherului.
  • In situatia in care semineul v-a fost livrat cu un dispozitiv de sunet aditional, pozitionati acest dispozitiv in interiorul cutiei focarului electric in asa fel incat acesta sa nu preseze in partile sensibile ale focarului ( exemplu de parti sensibile  – sticla/ busteni / folie interioara flacara )